Przejdź do treści

Tatry Polskie i Słowackie

Wyjazd rowerowy po południu Polski od Gór Stołowych do Zakopanego

Przejazd rowerowy zaczynamy w Kłodzku i ruszamy w stronę gór Stołowych. Mamy do pokonania kilka stromych podjazdów oraz między innymi zjazd drogą 100 zakrętów. Wszystko wokół wyjątkowych formacji skalnych.

Z Lądka Zdrój kierujemy się mocno off- roadowymi drogami do jeziora Nyskiego. Po drodze zatrzymujemy się w czeskim browarze.

Następny odcinek wiodący przez Jastrzębie- Zdrój nie jest szczególnie interesujący

Z kolei bardzo ciekawy fragment trasy rozpoczyna się w Beskidzie Śląskim, gdzie pokonujemy przełęcz Salmopolską- dobrze znaną z przejazdu Tour de Pologne. Liczne podjazdy spowodowały, że jeden z naszych rowerów nie wytrzymał (problemy z biegami) i trasę musimy skończyć w Suchej Beskidzkiej, z której już pociągiem ruszamy do Zakopanego.

Przejazd po górzystej części Polski zapoczątkował nasze regularne wyjazdy w góry, w których często szlakami pieszymi pokonujemy różne pasma i przełęcze górskie. Wszystko na rowerach trekkingowych z sakwami. Większość odcinków (przedstawionych na mapce poniżej) pokonywaliśmy w aurze jesienno- zimowej.

Po dotarciu do Zakopanego ruszamy w Tatry. Przeszliśmy Orlą Perć, zdobyliśmy przełęcz pod Chłopkiem oraz wdrapaliśmy się na najwyższe szczyty w Tatrach: Gerlach i Łomnicę. Poniżej odnośniki do poszczególnych tras.

Najtrudniejszy szlak turystyczny w Polsce, ze stromymi ścianami Koziego Wierchu i odosobnioną częścią wiodącą przez Buczynowe Turnie

Najwyżej położona polska przełęcz, na którą prowadzi szlak turystyczny; leżąca pomiędzy Mięguszowieckimi Szczytami Czarnym i Pośrednim

Drugi najwyższy szczyt w Tatrach, na który można się wspiąć albo wjechać kolejką

Najwyższy szczyt w Tatrach, na który prowadzi słynna graniówka- drogą Martina