Przejdź do treści

Słowenia Chorwacja

Słowenia

Słowenia to kraj, który wyróżnia się urokliwymi dolinami oraz atrakcyjnymi widokami Alp Julijskich. Najwyższym szczytem tej części Alp wapiennych jest Triglav (2864 m n.p.m.).

Termin wyjazdu

Wyjazd zorganizowaliśmy na początku maja w 2012 roku, Liczyliśmy się z zalegającym śniegiem na trasach w tym okresie, jednak było go znacznie więcej niż się spodziewaliśmy.

Zwiedzanie:

Wąwóz VintgarWąwóz Vintgar znajduje się w obrębie Triglavskiego Parku Narodowego, niedaleko miejscowości Bled. Liczne kładki oraz turkusowy kolor rzeki robią duże wrażenie. Miejsce warte odwiedzenia.

Alpy Julijskie

Trekking po Alpach zaczynamy w okolicach początku szlaku na Travnik (z tego miejsca rozpoczyna się również trasa na Jalovec) i idziemy w stronę przełęczy. Okazuje się, że na początku maja drogi są całkowicie zasypane śniegiem. W miejscach nasłonecznionych śniegu jest również bardzo dużo.

Po drodze śpimy w górskiej chatce. Decydujemy się wejść na szczyt Debeli vrh 2390 m n.p.m.

Zamek Predjamski Grad

Zamek Predjamski Grad znajduje się w miejscowości Predjama, wkomponowany jest w ogromną skałę.

Chorwacja

W Chorwacji zwiedzamy:

Park Jezior Plitwickich, jedna z wizytówek kraju.

Paklenicę, czyli raj dla wspinaczy. Tym razem tylko oglądamy wspinające się osoby.

Nasza droga powrotna wiedzie wzdłuż wybrzeża Adriatyku.

W Chorwacji podobno nie można spać poza miejscami wyznaczonymi, jak również zabronione jest spanie w samochodzie na parkingu. My szczęśliwie nie napotkaliśmy jakichkolwiek problemów związanych z noclegiem.